Fotballfrues minipannekaker

pancakes-576270_1280

 

For ca. 8 litt store frokostpletter trenger du:

  • 3 egg
  • 3 spiseskjeer matyoghurt (Jeg brukte vaniljeyoghurt, for det var det jeg hadde i hus)
  • 1-2 spiseskjeer fiberhusk
  • 1-2 spiseskjeer kokosflak (Jeg brukte bittelitt kokosolje, for det var det jeg hadde i hus.)
  • litt salt
  • smør til steking (hadde bare margarin)
  • bær og kokos for topping (jeg er ikke noe glad i kokos, og hadde ikke ferske bær, så jeg brukte bringebærsyltetøy, og det var kjempegodt)

Slik gjør du:
Bland egg, yoghurt og fiberhusk. Smak til med salt, og tilsett så mye kokos du selv foretrekker i røren.

La røren stå i et par minutter, slik at fiberhusken får gjort jobben sin. Deretter danderer du små eller store pletter i en stekepanne med mye smør, dette kan være litt klissete i starten, så bruk gjerne en skje til hjelp. Stek til de er gylne på hver side.

Serveres med friske bær og kokosflak.  (Eller som meg; med bringebærsyltetøy)

http://carolinebergeriksen.no/2011/08/08/annerledes-frokost-frokostpletter/

 

Vurdering:

Disse var veldig gode, og det er jeg så begeistret over at jeg syntes, for dette blir da endelig et sunt alternativ til frokost for min del, som ikke er så glad i noe som helst sunt til frokost 😉

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s