Enkel glutenfri gulrotkake

Raspe 2-3 gulrøtter og tilsett dette i Toro sin Lyse Muffins-blanding.
Deretter stekes den i ildfast form eller en kakeform, ca 180-200 grader til kaken er ferdig.Krem
100 gram kremost naturell
1 ts Vaniljesukker
50 gr smør
125gr melis

Smør et godt lag med glasur på kaken.

EVALUERING

Lagde to poser Toro sin lyse muffins-blanding med 2 gulrøtter. Lot kaka stå på 200 grader i en time, og stakk en pinne igjennom for å se om den var ferdig. Det virket sånn, så tok den ut av ovnen, og lot den avkjøles noe før jeg delte den i to, fordi jeg bare trengte halve kaka til å servere. Tenkte jeg skulle fryse den andre halvdelen. Da ser jeg at kaka er langt fra ferdig stekt, og må prøve å sette den inn igjen, på 200 grader. etter ca 10 minutter kommer jeg tilbake til ovnen, og nå er kaka brent på alle sider, men fortsatt ikke ferdigstekt.
Så jeg anbefaler alle å avstå fra å lage denne, og heller putte røra i muffinsformer, og følge oppskrifta på pakken, og jeg synes 2 gulrøtter (middels store) var alt for mye for en pose Toro lyse muffins. Anbefaler 1 stk gulrot.

Kremen var ganske god da 😉

Leave a Reply

