Kesamlapper 2

111115_TrineKvalnes_1930

 

Kesam – Lapper *4 porsjoner, ca 16 stk

1 beger Tine Mager Kesam (3 dl)

2 egg

5 ss glutenfritt mel (jeg brukte 2 ss grovt og 3 ss lyst mel)

2-3 ss steviasukker

2 ts bakepluver

1 ts vaniljesukker

Rør Kesam sammen med mel og egg, tilsett resten av ingrediensene.
Røra kan godt stå å svelle i 5 min. En lapp er 1 ss røre.  Hver lapp inneholder ca 37 kcal.
Stek de på svak-middels varme en god stund, slik at de blir stekt på innsiden også.

Oppskriften er i utgangspunktet hentet fra: http://www.familieprat.no/wordpress/famwangaasegg1/2012/07/page/3/

Vurdering

Gode 🙂

Jeg hadde glemt jeg allerede hadde prøvd meg på kesamlapper, så jeg fant en ny oppskrift jeg nå har prøvd. Det fine med denne oppskriften er at den hadde med kalorier for hver lapp, og siden jeg på egenhånd går på Grete Roedes – 1300-kalorier-om-dagen-diett, passer det fint å vite hvor mye jeg får i meg per lapp 🙂

Leave a Reply

