Polarbrød uten mel

Polarbrød  med mye proteiner. LavFODMAP, lavkarbo, glutenfrie og lett å lage.
De kan smake seigt, omelettaktig og ikke noe godt til å begynne med, men etter noen tygg og med riktig pålegg, mener oppskriftdeleren at de kan bli en favoritt. Hun foretrekker å spise de med et godt lag ekte smør, kaviar og kokt egg.
.

Polarbrød (6 stk)

  • 4 egg
  • 4 ss kesam (jeg brukte mager kesam)
  • 2 ss fiberhusk/psylliumhusk
  • 2 ts bakepulver
  • en klype salt
  1. Visp sammen egg, salt og kesam. Ha i bakepulver og fiberhusk og bland godt til røren er jevn. La svelle i cirka 10 minutter.
  2. Dekk et stekebrett med bakepapir og legg røren i seks sirkler på brettet.
  3. Stekes i forvarmet ovn på 225ºC i cirka 10 minutter til de er gyldne.

Polarbrødene kan oppbevares noen dager i en brødpose på kjøkkenbenken.

http://www.mytaste.no/click/index/75131402/matibergen.wordpress.com

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s