Frokostmuffins

Grunnoppskrift på frukostmuffins, 12 stk 1 moden banan 200 g kesam eller cottage cheese, evt. kokoskrem for melkefri variant 2 egg 1 ts bakepulver 1 ts kanel 1 ss honning 100 g havregryn 100 g havremel Valgfri topping/ekstraingredienser i deiga – Linda Stuhaug har brukt banan og ferske bringebær. Slik gjer du: Mos banana klumpfri … More Frokostmuffins

Quinoa frokost

10 min tilbredning Til 2 personer: 4 dl melk 0.5 ts kanel 1 ss honning 1 knivsodd revet muskat 3 dl ferdigkokt quinoa Forslag til topping: banan i skiver kiwi i skiver jordbær i skiver bringebær blåbær chiafrø tørkede bringebær Fremgangsmåte: Kok quinoa. Varm opp melken med kanel, honning og muskat. Fordel quinoaen i 2 … More Quinoa frokost

Chiapudding

Til 2 porsjoner trenger du: Ingredienser: ♥ 3 dl vaniljekesam ♥ 2 ss chiafrø (se tips) Toppingforslag: ♥ granateplekjerner ♥ pasjonsfrukt ♥ moreller   Fremgangsmåte: Finn frem to glass og fordel vaniljekesamen med ca like mye i hvert glass. Rør 1 ss chiafrø sammen med vaniljekesamen i hvert av glassene. Sett glassene i kjøleskapet over natten … More Chiapudding

Sunne vafler

Sunne vafler, 4 plater 2 egg 60 g (glutenfritt) havremel 20 g valgfritt mel 100 g kesam 2 ts sukrin+ 1/2 ts kanel og 1/2 ts kardemomme 1 ts bakepulver Væske til passe konsistens Miks sammen ingrediensane og juster med vatn til ei passelig tynn vaffelrøre. Steik gylne i vaffeljern, gjerne med litt kokosolje eller smør … More Sunne vafler